Trek in korte tijd de juiste klant

Harderwijk januari 2025

Een beurs is een bruisende marktplaats van aanbieders en van mensen die geïnteresseerd zijn in netwerken. Met mensen praten, nieuwe ideeën opdoen en innovaties zien maakt een beursbezoek leuk. Maar de juiste mensen bij je stand krijgen vraagt om een goed plan.

HARDERWIJK – Deelname aan een beurs is onderdeel van een marketingstrategie. “Je moet je goed voorbereiden om in twee à drie dagen een fantastisch resultaat te behalen. Er moet in korte tijd maximaal gepresteerd worden. Ik heb hier al 25 jaar ervaring in”, vertelt Egon van de Kamp (50) uit Harderwijk. Hij is gespecialiseerd in ontwerp en projectmanagement voor beursdeelname en ziet een beursstand als merkomgeving.

Groeien

15 december 1999 begon hij als ondernemer; inmiddels heeft hij klanten van Geneve tot Barcelona en van Londen tot Sjanghai bediend. Hij heeft klanten in Zeewolde en Nijkerk, maar zijn meeste klanten zijn A-merken uit de Randstad, waaronder Oakley zonnebrillen, Grohe Nederland en de grote reviewpartij Trustpilot. Wat maakt dat A-merken en internationale opdrachtgevers voor deze Harderwijker met een klein, gespecialiseerd projectbureau voor beursdeelname kiezen? “Ik geef goed advies, help klanten te groeien met nieuwe klanten. Zo maak ik impact op bedrijven voor bedrijfszekerheid. Als zij groeien, groei ik als mens ook.”

Brede kijk

Egon kan zowel strategisch en overzichtelijk kijken, maar ook praktisch en gedetailleerd werken. Hij onderbouwt dit door ruime ervaring bij twee gerenommeerde standbouwbedrijven, één van de grootste beursorganisatoren van Nederland en marketing-sales ervaringen door interim-opdrachten bij klanten.

Met zijn achtergrond in marketingcommunicatie is branding hem niet vreemd.

“Ik ben auteur van het live branding canvas: een stappenplan om succesvol deel te nemen aan de beurs met een authentiek merkverhaal. Mijn methode is een combinatie van gedragspsychologie, ruimtelijke vormgeving en branding. Die benadering, met sales als doel, is vrij uniek. Ik kijk eerst welke mensen je op je stand wilt hebben en pas dan richt ik de vierkante meters in. Met stand communicatie kun je een filter aanbrengen zodat je bepaalde mensen op je stand krijgt die je onthouden en actie ondernemen. No business without showing your business. Maar opvallen is niet hetzelfde als aandacht trekken. Je moet een diepere laag raken. Dat is interessant, want je wilt in de korte periode die je hebt met de juiste mensen doorbrengen. Deze potentiële klanten moet je tussen de ogen raken, maar zeker ook in het hart.”

Veluwse mentaliteit

Egon komt uit een horecagezin en kreeg gastvrijheid met de paplepel ingegoten door zijn ouders als uitbaters van de Boterlap en de Kruik (nu Nicky’s Inn). Dit vertaalt hij in zijn werk. “De Veluwse mentaliteit wordt zeker door klanten in het westen erg gewaardeerd: ‘Een man een man een woord een woord’ is een leefregel geworden. Ik doe al 25 jaar zaken op deze manier: zeer persoonlijk mensen echt willen helpen. Ik kijk met voldoening terug op samenwerkingen.”

 

Brands & Spaces

Goede Reede 1 Harderwijk

06-29030428 0341-239040

www.brandsandspaces.nl

 

Egon van de Kamp: Opvallen is niet hetzelfde als aandacht krijgen

Stad in Bedrijf magazine

Lees nu
het héle magazine!

Lees hier
Het hele Stad in Bedrijf magazine lezen