Harderwijkse Uitdaging schakelt hulp 2ICT in voor laptop Thuishuis
Dankzij een mooie match van de Harderwijkse Uitdaging kan coördinator Natascha Kruger van Stichting Thuishuis Harderwijk weer digitaal uit de voeten. Natascha werkte met een sterk verouderde laptop en diende een hulpvraag in, waarna de Harderwijkse Uitdaging haar in contact bracht met ICT-dienstverlener 2ICT uit Harderwijk. Het bedrijf hielp haar uit de brand met onder andere een nieuwe laptop.
De laptop was al tweedehands toen Natascha hem 10 jaar geleden kreeg van Stichting Thuishuis Harderwijk. Het apparaat werd steevast gebruikt tijdens huisbezoeken aan alleenstaande ouderen. Zodra digitaal overleggen een noodzaak werd als gevolg van de coronamaatregelen, bleek dat de oude laptop die moderne taak in feite niet aankon.
Snel gepiept
“We hadden al drie jaar geprobeerd subsidie te krijgen via fondsen, instanties en bedrijven, zodat we de laptop konden vervangen”, legt Natascha uit. “Helaas zonder succes. Tijdens een van de digitale bijeenkomsten vroeg een van de deelnemers of de Harderwijkse Uitdaging misschien wat voor ons kon betekenen. Daardoor ben ik met manager Esther Rozeboom in contact gekomen en toen was het vrij snel gepiept.”
Betrokkenheid
Via Esther kwam Natascha in contact met teammanager customer support Tomas Moes van 2ICT, een regionaal optredend bedrijf dat organisaties helpt bij het maken van de best passende ICT-keuzes. De match was al snel een succes. “Natascha heeft van ons een nieuwe laptop gekregen”, vertelt Tomas. De betrokkenheid van 2ICT ging nog verder. Tomas: “Ik vroeg haar hoe het met de inrichting van haar e-mail gesteld is. Die was enigszins houtje-touwtje georganiseerd, dus die service hebben we ook meteen verbeterd voor haar. We hebben daarnaast haar laptop ingericht, bestanden overgezet en laten zien hoe de computer en de programma’s werken.”