Nunspeet vier seizoenen uit de kunst
NUNSPEET – Ondernemers verdienen in de zomer een goede boterham, maar de gemeente wil met de vier kernen het hele jaar aantrekkelijk zijn. De toeristische visie luidt: ‘Nunspeet vier seizoenen uit de kunst’.
,,We hebben in de zomer een behoorlijke piek aan toeristen, maar proberen dit te spreiden door verlenging van het hoogseizoen. Niet alleen vanwege de veiligheid voor corona, maar ook voor onze ondernemers. We hebben een regiofunctie en zien uit Elburg, Epe en Harderwijk mensen naar het centrum van Nunspeet komen. Daar zijn we trots op en ook willen we de kernen Elspeet, Hulshorst en Vierhouten benadrukken”, aldus Mark van de Bunte, wethouder sport en economie.
Het communicatietraject hiervoor is door corona versneld. De gemeente Nunspeet werkt hiervoor samen met stichting Nunspeet uit de Kunst en de verschillende ondernemers(verenigingen). ,,We roepen de consument op lokaal te kopen en vragen van winkeliers het hele jaar goede openingstijden en bezetting.”
Bureau de Plekkenmakers is ingeschakeld om de beleving en samenwerking vorm te geven en de vier kernen zo op de kaart te zetten. ,,Voor alle communicatie-uitingen is een hert in natuurlijke kleuren gekozen en in alle kernen hangen vlaggen en spandoeken met een natuurlijke uitstraling. Ook kunnen ondernemers grondstickers e.d. bestellen voor herkenning in het straatbeeld. Onze slogan is: ‘Natuurlijk met elkaar’. Het logo van St. Nunspeet uit de Kunst/VVV blijft ook: een palet met vier verschillende kleuren penseelstreken, die staan voor kunst & cultuur, ontdek de natuur, waterpret en winkelen, eten & uitgaan. ,,Maar het logo staat ook voor de vier elementen heide, bossen, water en zand en voor de vier dorpskernen. We hebben in deze omgeving de ruimte en er valt zoveel uit te lichten. Voor alle leeftijden is er altijd wat te doen in de gemeente Nunspeet: in de zomer, het najaar, de winter en het voorjaar.”
www.nunspeet.nl