Ondernemend, toegankelijk en transparant
VVOG Harderwijk bestaat in 2027 100 jaar en staat midden in de maatschappij. Zowel de vereniging als de businessclub groeien sterk. VVOG telt inmiddels 1.552 leden, een groei van 16,5% in minder dan twee jaar tijd. Het aantal sponsoren in de businessclub is de afgelopen twee jaar met 10% gegroeid.
HARDERWIJK – “De professionalisering en levendigheid van de businessclub spreken mij aan.” Melanie Murk was en is sponsor en sinds 1 augustus de nieuwe voorzitter van de sponsorcommissie als opvolger van Corien van der Meulen. De andere commissieleden zijn Bram Smit, Ben Jansen en Jeroen Jansen.
Groei
De club wordt groter en dit seizoen is er een derde kunstgrasveld in gebruik genomen. “Harderwijk groeit en dat merken we. Onze ambitie is verder doorgroeien om extra middelen te genereren. Niet alleen voor de selectie maar vooral ook in de breedte van de vereniging om de groei goed te kunnen faciliteren”, duidt Smit het belang van sponsoren. “Vorig jaar zijn twee nieuwe hoofdsponsors binnengehaald: TinQ en De Badzaak, naast de bestaande hoofdsponsor EFMI Business School.”
Binnen de businessclub is een levendig netwerk: op zaterdag, wanneer het eerste elftal thuis speelt, is het businesshome geopend als ontmoetingspunt. Voor en na de wedstrijd kunnen sponsoren gezellig netwerken met een hapje en een drankje. “Er is altijd catering, vaak ook verzorgd door sponsoren”, vertelt Murk. Het businesshome is vorig jaar verbouwd en heeft nieuw meubilair gekregen. “We hebben nu een goede plek waar sponsoren met elkaar in contact kunnen komen.”
Een volgende stap is de lancering van een eigen businessclub app als een soort social medium voor sponsoren.
Door de contacten ontstaan ook samenwerkingen tussen sponsoren. Ook zijn er spaaracties vanuit de sponsoren voor de club. Dit activeert de leden, zodat ze in aanraking komen met sponsoren. Een win-win voor iedereen!
Businessevents
Er zijn vele mogelijkheden om te netwerken. Naast de jaarlijkse seizoensopening en -afsluiting is er op 19 oktober de TinQ sprintrace bij VVOG en er komt weer een vip arrangement bij een thuiswedstrijd van FC Twente, gefaciliteerd door De Badzaak. Deze evenementen zijn in samenwerking met de hoofdsponsors. Op 22 november is de derde editie van de VVOG-veiling. De agenda voor de tweede helft van de competitie is in de maak.
Zichtbaarheid
Sponsoren zijn goed zichtbaar bij VVOG. Naast alle borden rond het hoofdveld hangt er nu ook reclame om veld 4, waar veel jeugdwedstrijden worden gespeeld. Tijdens thuiswedstrijden krijgt de wedstrijdsponsor de mogelijkheid zijn bedrijf te presenteren. Op LinkedIn worden sponsoren uitgelicht. Ben Jansen: “We hebben veel aandacht voor exposure van bedrijven bij VVOG. Onze kernwaarden zijn: transparant, ondernemend en toegankelijk.”
Wil je ook aansluiten bij de Businessclub VVOG Harderwijk, neem dan contact op met de sponsorcommissie.
VVOG Harderwijk
vvog.nl/sponsors/sponsorcommissie