Van traditionele naar nieuwe media
Stad in Bedrijf bestaat 25 jaar, is trots op het verleden, maar kijkt ook vooruit. Ernst Admiraal van samenwerkende partner WAUW heeft als marketing ondernemer een adviserende rol en heeft er mede voor gezorgd dat het blad is vernieuwd en verbonden is met online. ,,De combinatie is essentieel om een breder platform neer te zetten.’’
HARDERWIJK – Admiraal heeft 22 jaar ervaring in internetmarketing van design tot social media en werd in 2019 door Corinne Dikkerboom gevraagd om de formule Stad in Bedrijf te vernieuwen en het blad nieuw leven in te blazen. ,,De huisstijl was al jarenlang hetzelfde, het blad had stilgestaan. Met behoud van de kleuren moest het blad in een nieuw jasje worden gestoken met een ander logo en andere huisstijl. Het blad heeft een andere vorm en uitstraling gekregen. Er kwam een nieuwe website waarop informatie, nieuwsitems en artikelen ook op internet te vinden zijn. Ook onze partners zijn online te vinden.’’
Doel is verbinding maken tussen online en offline en mensen het internet te laten omarmen. ,,Ze raken er aan gewend dat ze een artikel kunnen doorsturen en delen op LinkedIn. Het gaat meer leven. We willen Stad in Bedrijf een breder aanzien geven dan het blad en verbinden is niet alleen maar via een evenement. Verbinding is ook via de website, social media of LinkedIn op de hoogte zijn van elkaars bedrijfsactiviteiten. Het doel van Stad in Bedrijf is de verbinder zijn in de regio. Vanuit die strategie willen we een breder platform neerzetten. We gaan online in de volgende fase meer uitbreiden met profielen van onze leden. We willen hen beter in kaart en in beeld brengen. Zo kijken we of we online meer verbinding kunnen realiseren doordat vragen of vacatures voor personeel onderling worden uitgezet. Het is mooi als leden dat proactief kunnen oppakken en op een actuele vraag van een lid kunnen inspelen. Dat heet verbinden.’’
Belangrijk om dat doel te bereiken is een langetermijnvisie en goede strategie. ,,Als marketing ondernemer kan ik daar goed mee helpen en daarom zijn we een samenwerking aangegaan. Ik in de adviserende rol van specialist, klankbord en leverancier. We hebben stappen gemaakt in aantal leden, het blad betaalt zich uit. Het is een goede samenwerking en zo werken we vaker met klanten samen. We blijven in fases ontwikkelen: kijken hoe het loopt en opschalen.’’
Kenmerkend voor zaken doen op de Veluwe vindt Admiraal de omgang met elkaar, het van elkaar leren en het elkaar kennen, zonder dat je hier direct geld mee moet verdienen. ,,Het mag ook gezellig zijn. Die kernwaarde van omgang geldt ook voor onze organisatie. Je moet elkaar eerst leren kennen, daarvoor is er de ontmoeting op evenementen, de profielen, de artikelen in het blad en op social media om de leden in het zonnetje zetten. Ook de pakketten zijn uitgebreid; je kunt met interessante ondernemers aan tafel, waarbij je het beste van jezelf kunt laten zien. Wij bieden het platform, de ondernemer bepaalt zelf wat hij daarmee doet of wil.’’